donderdag 13 juni 2013

Heel Holland Bakt - smakelijke televisie!

Afbeelding via Heel Holland Bakt
Toevallig zag ik vorige week op Tvgids.nl een aankondiging voor een nieuw programma van omroep Max voorbij komen: Heel Holland Bakt. Dit is de Nederlandse versie van het uitermate succesvolle BBC programma The Great British Bake Off. Als kook- (en vooral ook bak-)enthousiasteling was ik wel nieuwsgierig geworden en was ik vooral ook benieuwd of Heel Holland Bakt nog iets kon toevoegen aan het toch al niet geringe aanbod van kookprogramma's op de Nederlandse televisie. Vorige week woensdag zat ik dan ook aan de buis gekluisterd voor de eerste aflevering.
De presentatie is in handen van Martine Bijl, die de tien kandidaten op geheel eigen wijze bijstaat bij het bakken. De kandidaten strijden om de titel Beste Thuisbakker van Nederland. En die strijd is nog best spannend: komt mijn appeltaart wel netjes uit de vorm, is mijn schuimbodem wel knapperig genoeg en waarom rijzen mijn soezen niet? Af en toe wordt er zelfs een traantje gelaten als de met zorg bereide patisserie als misbaksel uit de oven komt.
Heel Holland Bakt is heerlijke feelgood televisie. In een woord: smullen! Heel Holland Bakt is te zien op Nederland 1 op woensdagen om 20.30. Eerdere afleveringen zijn te bekijken via Uitzending Gemist.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...