maandag 18 februari 2013

Recept - Oscar Chocoladetaart Rudolph van Veen

chocoladetaart rudolph van veen
Afbeelding uit The Taste of Life Travel via 24kitchen

In 2005 kreeg TV kok Rudolph van Veen de eer toebedeeld om het dessert te maken bij het diner van de Academy Awards (de jaarlijkse Oscar uitreiking in Hollywood). Rudolph maakte deze chocoladetaart. De chocoladetaart bestaat uit een bodem van amandelbiscuit met koffiesiroop en een vulling van chocolademousse. De chocoladetaart is afgewerkt met een cacaogelei en gedecoreerd met een oscarbeeldje van chocolade, een chocolade filmstrip en bladgoud. Een oscarwaardig toetje zou ik zo zeggen!

In het TV programma The Taste of Life Travel (een programma dat ik altijd met veel plezier keek) legde hij stap voor stap uit hoe je deze geweldige chocoladetaart thuis kan maken. Na het zien van die aflevering nam ik me voor deze taart ooit zelf een keertje te maken. Helaas is het er nooit van gekomen. Nu de Oscaruitreiking weer voor de deur staat moest ik er opeens weer aan denken. Op de website van Rudolphs eigen televisiezender 24kitchen kun je het filmpje gelukkig nog steeds bekijken. Klik hier om het recept en het filmpje te bekijken (voor het filmpje moet je ingelogd zijn op de site, aanmelden is helemaal gratis en kost niet veel tijd).

Ik moet je wel waarschuwen dat dit geen eenvoudig recept is en ook een fors aantal ingrediƫnten bevat. Maar de reacties op internet liegen er niet om, onder ervaren taartenbaksters is dit recept van Rudolph's chocoladetaart erg populair!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...