vrijdag 25 januari 2013

Droomkeuken in Californisch loft

Keuken in loft
Afbeelding via Houzz

Ik vind lofts echt helemaal het einde. Ooit zou ik ook graag in zo'n prachtig verbouwd fabriekspand willen wonen. Ik hou van die open ruimtes met enorme ramen, hoge plafonds en bakstenen muren. Ik ben niet de enige met een liefde voor lofts. Lofts zijn een zeer gewild soort onroerend goed. De trend is ooit ontstaan in de jaren 70 in de New Yorkse wijk SoHo waar op grote schaal bedrijfsruimte tot woonruimte werd omgebouwd. Naar Amerikaans voorbeeld zie je ook in voormalige industriële gebieden in Europese steden veel lofts verschijnen, (helaas) veelal in het hogere prijssegment.

Ik kan me herinneren al eerder een foto gezien te hebben van deze keuken en vandaag zag ik deze keuken weer voorbijkomen als 'keuken van de week' op Houzz. De keuken is onderdeel van een loft in een voormalige bibliotheek in het Amerikaanse Californië. Het huis wordt tegenwoordig bewoond door een artistiek gezin dat koos voor een groots en uitgesproken interieur. In de lange ruimte staat een kookeiland van bijna 5 meter lang met kastjes van donker walnotenhout. Tijdens een eerdere verbouwing zijn de ramen in het eetgedeelte van de keuken verwijderd. Omdat het uitzicht toch niet al te mooi was, is besloten om kastruimte in de ramen aan te brengen. Kijk op de site van Houzz voor meer foto's van deze keuken.

Keuken in loft
Afbeelding via Houzz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...