vrijdag 19 april 2013

Safe Haven - Filmrecensie

Afbeelding via Filmofilia

Gister de film Safe Haven in de bioscoop gezien. Het is een verfilming van het gelijknamige boek van de Amerikaanse schrijver Nicholas Sparks. Wie bekend is met de boeken van deze schrijver weet precies om welk soort film het dan gaat. Sparks is namelijk beroemd om zijn romantische drama's. Er werden al eerder boeken van hem verfilmd, waarvan The Notebook toch wel het bekendste is. Safe Haven, geregisseerd door Lasse Halstrom (ook geen vreemde in het romantisch drama genre met films als Dear John en Chocolat), gaat over Katie, (gespeeld door Julianne Hough), een vrouw op de vlucht die belandt in het kleine dorpje South Port in North Carolina. Ze wordt verliefd op weduwnaar Alex (gespeeld door Josh Duhamel) die een klein winkeltje runt in het dorp. Uiteindelijk komt het mysterieuze verleden van Katie om de hoek kijken en wordt de liefde tussen haar en Alex flink getest. Ik zal niet verklappen hoe het afloopt, maar ik kan wel vertellen dat er nog een aantal plottwists in de film zitten (waarvan er eentje niet echt als een verrassing komt). Het verhaaltje van Safe Haven kabbelt heel erg rustig voort. Er zit vooral in het begin van de film weinig vaart. Dat wordt goedgemaakt door de mooie serene omgeving waarin de film zich afspeelt. Niet iedereen zal deze film kunnen waarderen, maar als je The Notebook leuk vond zal je deze film zeker ook leuk vinden. Safe Haven is echt een vrouwenfilm, dus manlief kun je maar beter thuis laten. De film was gister voor het eerst in de bioscoop te zien en zal dus zeker nog een aantal weken draaien.

Geen opmerkingen: